© כל הזכויות שמורות ל-22KN גלישת מצוקים ואתגר (2013). 

1/2
1/3

גלישה עם תיק 

מאת: יערון פוזננסקי

 

גלישה עם תיק על הגב היא לעיתים בעייתית. תיק גב מעט כבד גורם למרכז הכובד שלנו לעלות ובגלישה במצוקים אנכיים או שליליים אנו נוטים להתהפך. צורה מאוד לא נוחה לגלוש.
אז מה ניתן לעשות?

 

לא. לא נוריד את התיק עם חבל ואח"כ נרד אנחנו. שיטה זו לא יעילה, גורמת להתחככות התיק על המצוק ללא שליטה, והתיק יכול להתקע בדרך על מדפים מבלי שנוכל לשלוט בכך.

 

ישנן 2 שיטות עיקריות כדי להתגבר על הבעיה:

- תליית התיק מתחתינו בין רגלינו.

- רתמת חזה.

 

השיטה הראשונה נפוצה מאוד בתחום המערנות ובתחום הקניונינג. במערות צרות לא נוכל לעיתים ללכת עם תיק על הגב ונצטרך לשלשל את התיק מתחתינו או לדחוף אותו לפנינו. על כן בתחום זה נפוצים תיקים גליליים מחומר חזק שיש להם גם כתפיות וגם אמצעים לתלייה. תיקי הקניונינג דומים במאפייניהם ויש בהם תוספת של רשת או חורי ניקוז מרובים בכדי להקל על ניקוז התיק במסלולי נחלים רטובים.

אין צורך שתרוצו לקנות תיקים גליליים מחומר חזק. 


את תיק הטיולים שלכם ניתן לקשור עם סלינג של 120ס"מ ("2 רץ") לטבעת של אמצעי החיכוך שלכם ולשלשלו בין רגליכם תוך כדי גלישה. רצועה קצרה מידי יכולה לגרום לכך שהתיק יפריע לכם בגלישתכם, רצועה ארוכה מידי ולא תוכלו לשלוט בתיק ולהובילו כרצונכם.

שיטה זו יכולה להתבצע בנוחות רק בגלישה עם אבטחה תחתונה; כשאמצעי החיכוך מרוחק מכם ומאפשר את נשיאת משקל התיק עליו ולא עליכם. שימוש בשיטה זו על אמצעי חיכוך המחובר בטבעת ישירות ללולאת הגלישה ברתמה יגרום לעומס לא נוח על קדמת הרתמה. היתרון בשיטה זו הוא שמשקל התיק לא יורגש. החסרון הוא שבגלישה על מצוקים אנכיים וחיוביים התיק מתרגד על המצוק.

 

בשיטה השניה נשמור את תיקנו על הגב, אך נדאג לאזן את מרכז הכובד הגבוהה יותר. 

נוסיף רתמת חזה (ייעודית, או מאולתרת מרצועה), ונעביר את רצועת ההארכה של אמצעי החיכוך העליון שלנו דרך טבעת ברתמת החזה. זה יגרום לכך שנקודת החיבור שלנו לחבל תעלה ותפצה על מרכז הכובד שעלה עקב משקל התיק.

שיטה זו מומלצת גם לגולשים כבדים במיוחד, שמרכז הכובד שלהם גבוה ממילא עקב משקלם.

 

מכירים עוד שיטות?

Francais
English